NHO Reiselivs Årskonferanse 2017

22. - 23. mai på Scandic Lillehammer Hotel

Innhold

Innkjøpsdagen 2017: Slik jobber leverandører med bærekraft

Nyhet

Publisert

Innkjøpsdagen på NHO Reiselivs årskonferanse var godt besøkt.

Over 70 leverandører deltar på NHO Reiselivs årskonferanse «Made in Norway - på jobb for et grønt reiseliv» på Lillehammer.

På årskonferansens første arrangeres en egen innkjøpsdag. Den består av en leverandørmesse, hvor mer enn av 70 leverandørene til NHO Reiseliv Innkjøpskjeden viser frem sine produkter, og flere aktuelle foredrag.

Fakta om NHO Reiseliv Innkjøpskjeden

  • NHO Reiseliv Innkjøpskjeden er Norges største innkjøpsorganisasjon for overnattings-, serverings- og reiselivsbedrifter.
  • De 2700 medlemsbedriftene i kjeden har tilgang til mer enn 13.000 rabatterte varer og merker fra over 130 leverandører.
  • Ettersom NHO Reiseliv Innkjøpskjeden er en «non profit»-virksomhet, tilbakeføres alt overskudd til medlemsbedriftene. Det skjer gjennom en bonusordning som premierer lojalitet til innkjøpsavtalene.

 

Bærekraft står sentralt hos leverandørene som NHO Reiseliv samarbeider med. To av leverandørene som er til stede på årskonferansen, er NorgesGruppen og drikkevareimportøren Solera.

– Vi har som mål å bli klimanøytral og bærekraftig. Helt sentralt i dette arbeidet er å sikre menneskerettigheter i våre verdikjeder. I tillegg fokuserer vi på å optimalisere produkter og emballasje med fokus på klima, fyllingsgrad, miljøgifter, forsøpling og matsvinn. Bevaring av skog og marine økosystemer er et annet viktig område for oss. For å gjøre dette kreves det samarbeid og transparens i verdikjeden. Tett dialog med leverandører og kunder er viktig for å redusere risiko og ivareta mennesker, dyr og miljø, sier Bjart Thorkil Pedersen, fagsjef for bærekraftig handel i NorgesGruppen.

– Som en ledende drikkevareimportør er vi bevisst vårt ansvar for å fremme ansvarlig konsum av alkohol. Vi har fokus på en bærekraftig vekst med virkninger på mennesker og miljø. Som importør følger vi den «code of conduct» fra BSCI - Business Social Compliance Initiative som er vedtatt av Vinmonopolet, Systembolaget og finske Alko for å sikre ansvarlige arbeidsforhold hos våre samarbeidspartnere og leverandører verden over. I tillegg gjennomfører vi også eksterne revisjoner av våre produsenter gjennom vårt CSR-program, sier salgsdirektør Stein-Erik Treverket i Solera Uteliv.

Se også:

Avmeldingen er mottatt!

Din e-post:

 

Meld deg på 1 nyhetsbrev: