Foto: Brooke Lark, Unsplash.com
Foto: Brooke Lark, Unsplash.com

NHO Reiseliv Innkjøpskjeden

Innkjøpskjeden + Horecainnkjøp = smarte innkjøp

Innhold

VERDiMAT og NHO Reiseliv Innkjøpskjeden har signert samarbeidsavtale

Nyhet, Servering, Innkjøp

Publisert

VERDiMAT ønsker å bidra til at alle overskuddsvarer til restauranter, kantiner, kafeer og butikker blir spist. Illustrasjonsfoto: Unsplash

VERDiMAT og NHO Reiseliv Innkjøpskjeden har signert en samarbeidsavtale for å redusere matsvinnet i blant annet storhusholdningsbransjen.

VERDiMAT er en markedsnøytral grossist som har som mål å bidra til mindre matsvinn gjennom samarbeid med produsent, grossist og kunde om salg av overskuddsmat. Samarbeidet mellom NHO Reiseliv innkjøpskjeden og VERDiMAT er en viktig milepæl i storhusholdningsmarkedet  i kampen mot matsvinn.

Stort steg i riktig retning

– Avtalen gir medlemmer i NHO Reiseliv Innkjøpskjeden tilgang til fullgode varer til en redusert pris, som dermed bidrar til å redusere matsvinnet. Dette er et stort steg i riktig retning for bransjen vår, sier Lise Annett Smith, kommunikasjons- og markedsansvarlig i NHO Reiseliv Innkjøpskjeden.

Hun legger til at NHO Reiseliv Innkjøpskjeden også er en aktiv partner i Matvetts kampanje «Kutt Matsvinn 2020», hvor målet er å redusere matsvinnet i serveringsbransjen med 20 prosent innen 2020.

Daglig leder Lars Kristian Leiro i VERDiMAT sier NHO Reiseliv Innkjøpskjeden alltid har vært tydelige i kampen mot matsvinn, og at VERDiMAT er stolt over å kunne bli en samarbeidspartner.

Vil gjøre alle overskuddsvarer tilgjengelig

– NHO Reiseliv Innkjøpskjeden bidrar med tilrettelegging av kommunikasjon om utfordringene vi har relatert til matsvinn. De er også med på å bygge en strukturert varestrøm gjennom å tilrettelegge for VERDiMAT ovenfor deres medlemmer, som i sin tur gir bransjen mulighet til å bidra til redusert matsvinn, sier Leiro.

– Som grossist ønsker VERDiMAT å bidra til å tilgjengeliggjøre alle overskuddsvarer til restauranter, kantiner, kafeer og butikker, slik at varene kan bli spist og ikke kastet. Her vil NHO Reiseliv Innkjøpskjeden hjelpe til gjennom sine medlemmer og deres engasjement. Dette samarbeidet vil gagne hele verdikjeden og ikke minst miljøet i form av redusert fotavtrykk, avslutter Leiro.

Se også:

Avmeldingen er mottatt!

Din e-post:

 

Meld deg på 1 nyhetsbrev: