Foto: Brooke Lark, Unsplash.com
Foto: Brooke Lark, Unsplash.com

NHO Reiseliv Innkjøpskjeden

Innkjøpskjeden + Horecainnkjøp = smarte innkjøp

Innhold

NHO Reiseliv Innkjøpskjeden gir hjertevarme vafler et større marked

Nyhet, Innkjøp

Publisert

#205

Fra v. Morten Karlsen, Marius A.G Skavås og Peter Levi Skogvang.

Vaffelgutta har delt ut vafler til narkomane og hjemløse i Oslo i fem år. Nå starter den frivillige organisasjonen samarbeid med NHO Reiseliv Innkjøpskjeden.

– Vi arbeider for å fremme produsenter som tar samfunnsansvar på alvor, og Vaffelgutta er en liten aktør som gjør en stor og viktig innsats på dette området. Nå skal vi markedsføre og fremme Vaffelguttas produkter, slik at vi i sammen med våre medlemmer kan bidra til økt glede og trivsel for hjemløse og trengende, sier Morten Karlsen, direktør for innkjøp og verving i NHO Reiseliv.

Flere hundre frivillige

Vaffelgutta ble startet ved en tilfeldighet en kald februarkveld i Oslo i 2014. Siden har de ukentlig syklet og gått ut i gatene for å dele ut vafler til dem som trenger det mest. I dag er over 600 frivillige tilknyttet Vaffelgutta, i Norge og i New York. I tillegg til ukentlig vaffellevering arrangerer organisasjonen nyttårs- og vaffelfester for hjemløse.

I vinter sa storgrossisten ASKO ja til å ta inn Vaffelgutta-røre. Dermed kan storhusholdninger som kantiner, hotell og sykehus bestille vaffelrøren og støtte en positiv sak. Nå får altså Vaffelgutta et enda større marked gjennom avtalen med NHO Reiseliv Innkjøpskjeden. Avtalen ble inngått 1. mars.

Gir jobb til de som ikke får sjansen

Vaffelgutta er tydelige på at de vil mer enn å bare selge vaffelrøre. I løpet av årene med vaffelutlevering har de merket at de hjemløse og rusavhengige aller helst vil, er å finne tilbake til det vanlige livet og komme ut i jobb. Vaffelgutta bestemte seg derfor for å opprette et aksjeselskap og jobbe for å skape arbeidsplasser til mennesker som har falt utenfor arbeidslivet.

– Perfekt samarbeidspartner

Så oppdaget «gutta» at NHO og NHO Reiseliv kan hjelpe til med rekruttering også.
– Vi anså NHO Reiseliv som en perfekt samarbeidspartner. Grunnene til det er deres lange erfaring som Norges største interesseorganisasjon for bedrifter, rekrutteringsprosjektet «Ringer i vannet» og Innkjøpskjeden. Vi føler vi har mye å lære av NHO Reiseliv, og vi ser frem til godt samarbeid i tiden fremover, sier sjefen i Vaffelgutta.

Kommer på Innkjøpsdagen

Alle bedrifter i Horeca-markedet kan møte Vaffelgutta og smake deres gode vafler på Innkjøpsdagen 2019. Den finner sted 20. mai på Clarion Hotel The Hub i Oslo sentrum. Innkjøpsdagen er åpen for alle, ikke bare medlemmer i NHO Reiseliv.

Skavås ser frem til å tilby vaflene til reiselivsbedrifter på Innkjøpsdagen.
– Vi har de siste årene stekt mange tusen vafler og testet ut flere forskjellige typer røre, og all den erfaringen har vi lagt ned i vår egen hemmelige oppskrift. Det finnes andre aktører på markedet som også tilbyr god røre, men vi tilbyr et helhetlig konsept, slik at det blir synlig at våre kunder tar samfunnsansvaret på alvor, avslutter Skavås i Vaffelgutta.

Avmeldingen er mottatt!

Din e-post:

 

Meld deg på 1 nyhetsbrev: