Foto: Brooke Lark, Unsplash.com.
Foto: Brooke Lark, Unsplash.com.

NHO Reiseliv Innkjøpskjeden

Innkjøpskjeden + Horecainnkjøp = smarte innkjøp

Nasjonalt tiltak om å registrere gjester

Publisert

NHO Reiseliv Innkjøpskjeden har et samarbeid om appen SafeSpot, for å gjøre gjesteregistrering lettere for medlemmer.

Den digitale løsningen SafeSpot sikrer effektiv besøksregistrering og rask smittesporing med varsling til gjester ved smittetilfeller.

Tirsdag kveld ble det igjen innført nasjonalt tiltak om registrering av gjester der de samtykker til dette. Med den nye varianten Omikron har det igjen blitt innført strengere tiltak og behovet for å skape trygghet for gjesten og sikre effektiv smittesporing er blitt ekstra viktig.

NHO Reiseliv Innkjøpskjeden ønsker bidra til å skape trygge steder

NHO Reiseliv Innkjøpskjeden skal være ledende på å tilby våre medlemmer konkurransedyktige betingelser og innovative løsninger fra våre utvalgte samarbeidspartnere.

– SafeSpot vil bidra til å synliggjøre de gode tiltakene våre medlemmer gjør, sikre etterlevelse av smittevernkrav og bidra til å skape trygge steder for gjestene, sier Morten Karlsen, direktør for innkjøp og verving i NHO Reiseliv Innkjøpskjeden.

– Vi har hatt ett utfordrende år, men perioden med smitteverntiltak er fortsatt ikke over. Det er viktig å skape trygghet for våre medlemmer og deres gjester for at vi kan opprettholde aktiviteten i reiselivet i tiden fremover, sier Morten Karlsen, direktør for innkjøp og verving i NHO Reiseliv Innkjøpskjeden.

Den digitale løsningen SafeSpot har det siste året vært benytte av flere tusen steder for å sikre effektiv besøksregistrering og rask smittesporing med varsling til gjester ved smittetilfeller. Nylig ble det lansert nye funksjoner slik at dere nå også kan synliggjøre gjeldende smitteverntiltakt for å skape trygghet hos deres gjester, samt muligheten til å tilgjengeliggjøre deres meny, booking, bestilling eller annen informasjon direkte i samme løsning.

Registrering sikrer effektiv smittesporing og varsling

Tjenesten benyttes av en rekke ulike besøkssteder i dag, som serveringssteder, gallerier og museer, kino, idrettshaller, bibliotek, hotell og andre overnattingssteder, kirker, kontorer og for ulike arrangementer og aktiviteter. Rask smittesporing er avgjørende både for å begrense smitte, men også å sikre at virksomheter kan både holdes åpne og bli gjenåpnet dersom noe skulle oppstå.

Flere kommuner krever nå at virksomhetene har egne løsninger for å effektivt kunne varsle sine gjester. Med SafeSpot kan en raskt kunne varsle berørte gjester med sms samtidig som at SafeSpot tar hånd om alt av utlevering til kommuner ved behov.

Ulike smittevernkrav avhengig av hvor en er i landet

Den siste tiden har det blitt endringer i nasjonale og regionale tiltak og hvilke smittevernkrav som gjelder kan variere fra kommune til kommune kan variere. For mange skaper dette forvirring og kan være vanskelig for gjesten å vite hvilke krav som gjelder eller hva en kan forvente av stedet en besøker.
Nylig lansert SafeSpot en ny funksjon hvor en som virksomhet enkelt kan synliggjøre gjeldende tiltak på stedet en besøker. Gjestene kan også vurdere sin opplevelse og gi tilbakemeldinger slik at en kan gjøre forbedringer ved behov.

Digitale løsninger bidrar til å begrense smitte

Mange har innført digitale tjenester for bestilling, booking og meny, hvilket bidrar til å redusere antall kontaktflater og mulige smittekilder. For å gjøre det enklere for gjesten kan en nå også tilgjengeliggjøre dette direkte i SafeSpot etter gjesten har registrert seg. På den måten slipper kundene å forholde seg til mange ulike QR koder og ulike måter å gå frem på for å nyte stedet ditt.

Tjenesten SafeSpot er utviklet og levert av det trønderske teknologiselskapet EYD AS (tidligere ME Data AS). Løsningen har vært i kontinuerlig utvikling siden pandemien startet og tilbys nå til flere tusen steder og benyttes av flere hundre tusen brukere.

- Vi har hatt sterkt fokus på å tilpasse oss raskt etter endrede krav og behov for våre kunder ettersom situasjonen har utviklet seg. Samtidig har vi ønsket å tilby en tjeneste som bidrar til å sikre videre langsiktig drift. Flere kunder har allerede meldt tilbake at synliggjøring av tiltak og krav, samt tilgjengeliggjøring av deres tjenester gir mer trygghet og bedre oversikt for deres kunder. Vi håper å bidra til at flere kan sikre driften i også den nye bølgen vi står ovenfor, sier Louise Helliksen daglig leder i SafeSpot.

Har du spørsmål om tjenesten eller avtalen?

En kan enkelt benytte seg av SafeSpot og medlemsfordelene til NHO Reiseliv Innkjøpskjeden gjennom å opprette sin konto via www.safespot.no

Har du tidligere benyttet SafeSpot og ønsker å starte igjen kan din gamle konto og SafeSpot’ raskt aktiveres ved å logge deg inn på din bruker.

Velger du betaling med kort slipper du også fakturagebyr og kan enkelt si opp abonnementet før neste trekk dersom behovet bortfaller.

Du finner rabattkoden på våre medlemssider.

Kontakt SafeSpot på: kontakt@safespot.no

Avmeldingen er mottatt!

Din e-post: