NHO Reiseliv

Innhold

Siri Tømte, Siris Delikatesse, Spisested og Catering: – Jeg ansetter folk som er bedre enn meg

Siri Tømte ved Siris Delikatesse

Siri Tømte ved Siris Delikatesse. Foto: Per A. Borglund

– Sosiale medier gir deg mulighet til å markedsføre bedriften din kostnadsfritt og enkelt.

Siris Delikatesse, Spisested og Catering AS

Hva er viktig for deg som leder av en norsk reiselivsbedrift?

Det aller viktigste for meg som leder er å skape en god opplevelse for gjesten. Vi ønsker å gi gjesten en «aha-opplevelse» med konseptet vårt.  Samtidig er det viktig at de ansatte har mulighet til å utvikle seg hos oss. Vi jobber hardt for å være best på det vi tilbyr av mat, drikke og lokaler. 

Er det noe du vil trekke frem som du har lykkes med som leder?

Jeg har lykkes med å overføre mine forventinger til driften over til de ansatte, slik at vi alle har en felles forståelse av hvordan Siris skal være. Jeg gir de ansatte mye tillit og det har ført til et godt fellesskap og positive holdninger. Et godt miljø er viktig for å lykkes. I tillegg mener jeg det er viktig å ha mennesker som er bedre enn meg i enkelte ledd, slik at vi har en variert kompetanse. 

Hvilke egenskaper vektlegger du når du skal ansette nye medarbeidere?

Jeg ser etter folk med yrkesstolthet og som brenner for bransjen. Arbeidserfaring og gode referanser er selvsagt verdifullt, men positive holdninger, selvtillit og utstråling betyr mye når man skal yte god service til gjestene. I tillegg må de ansatte være åpne for endringer, like å jobbe i team med et høyt tempo og være fleksible.

Hva er viktig for at din bedrift skal lykkes enda bedre?

Siris har vært åpent i 2,5 år, og vi føler fortsatt at vi er en ung bedrift. Det viktigste er å være tro mot konseptet, være tålmodige og ha troen på at vi har tatt og tar de riktige valgene. Vi må jobbe hardt for å være best på det vi gjør, i tillegg til å beholde den gode kulturen i bedriften. Gode rammebetingelser og innkjøpsordninger er viktig, siden kostnadsnivået av driften kan være avgjørende for om man lykkes eller ikke. Fremover ønsker vi å arrangere flere aktiviteter, slik at vi kan tiltrekke oss flere gjester.

Hva gjør dere for å være synlige i digitale kanaler, har du noen tips å dele?

Vi er godt etablert i de digitale kanalene, og bruker blant annet Facebook og Instagram aktivt. Der deler vi menyer, varer vi har i butikken og annen informasjon vi ønsker å vise våre følgere. Digitale kanaler gir deg muligheten til å markedsføre bedriften din kostnadsfritt og enkelt.

– Deler man bilder og innlegg på sosiale medier daglig blir bedriften fort mer synlig.Siri Tømte

Hva er det beste med å være medlem av NHO Reiseliv?

NHO Reiseliv gir oss mye nyttig informasjon som vi trenger for å være en del av reiselivet. Informasjonen og støtten vi får hvis vi lurer på noe er uunnværlig. Møtestedene og bransjeforum hvor vi kan møte folk i samme bransje er også hjelpsomt og spennende.

 

Bruk #norgesferie på Instagram :-)

Beskriv din beste #norgesferie

Min beste norgesferie er definitivt Nord-Norge, hvor vi gikk på de syv søstre. Det finnes ikke bedre enn Nord-Norge i solskinn om sommeren.

 

Se også:

Avmeldingen er mottatt!

Din e-post:

 

Meld deg på 1 nyhetsbrev: