NHO Reiseliv

Innhold

Innovasjon Norge vil selge hele Norge hele året

Destinasjon Trysil ble kåret til årets reiselivsbedrift under Innovasjon Norges «kick off». Bildet er tatt fra Trysil Bike Arena. Foto: Jonas Hasselgren.

Innovasjon Norges «kick off» gikk av stabelen på Vippa i Oslo tirsdag. Hvordan skape et helårsreiseliv var hovedtema for konferansen.

Årets «kick off» handlet om hvordan norsk reiseliv kan bli et av verdens ledende reisemål for bærekraftige natur- og kulturopplevelser – hele året.

 Vårt mål er at flere skal velge Norge som ferieland - hele året. Det krever at vi markedsfører en større bredde av det norske reiselivsproduktet både når det gjelder årstider, destinasjoner og aktiviteter. Vi må også utvide reiselivsbegrepet til å innebære andre industrier enn tradisjonelt reiseliv, sa den nye reiselivsdirektøren i Innovasjon Norge, Bente Bratland Holm, til en fullsatt sal av aktører fra Reiselivs-Norge. 

 For å skape et helårsreiseliv må vi, i tillegg til det vi har gjort allerede, gjøre nye ting sammen med nye partnere for å skape nye målgrupper. Vi må utvikle nye opplevelser som er tilpasset nye målgruppene, fortsatte Bratland Holm. 

Økt satsing på kultur og byliv 

Kultur, mat og byliv er viktige satsingsområder i Innovasjon Norges handlingsplan for 2018. Bratland Holm mener vi må bli enda flinkere til å jobbe med, og vise frem, denne delen av reiselivet. 

 Vi må jobbe med alle næringer som er med på å skape opplevelser, som for eksempel arrangementer, kultur, internasjonale fagkongresser og film - alt som er med på å plassere Norge i hodene til folk
Bente Bratland Holm, Innovasjon Norge

 NHO Reiseliv berømmer Innovasjon Norge for et tydelig fokus i handlingsplanen for 2018. Å satse på hele Norge - hele året blir viktig fremover for å skape enda mer vekst, og for å spre trafikken til steder og årstider der vi har mye ledig. Økt satsing på byliv, kultur, naturbaserte opplevelser og bærekraft vil kunne gi Norge enda flere og mer fornøyde gjester og vil styrke verdiskapingen i reiselivet, sier NHO Reiselivs bransjeansvarlig for opplevelsesbedrifter Dagny Øren, som deltok på konferansen. 

Destinasjon Trysil kåret til årets reiselivsbedrift

Destinasjon Trysil ble kåret til årets mest innovative reiselivsbedrift. Destinasjon Trysil stakk av med seieren foran kandidatene De Historiske Hotell og Spisesteder SA og Svinøya Rorbuer.

– Gratulerer til Destinasjon Trysil som med stor entusiasme har utviklet et unikt sykkelprodukt med Trysil Bike Arena. Destinasjon Trysil tar bærekraft på alvor og er innovative i utviklingen av nye tilbud for å skape helårs arbeidsplasser. De har stått for en helhetlig destinasjonsutvikling, der også lokalbefolkningen og gjestene blir involvert. Destinasjon Trysil går foran som et godt eksempel, sa Bratland Holm om årets vinner.


Se også:

Avmeldingen er mottatt!

Din e-post:

 

Meld deg på 1 nyhetsbrev: