NHO Reiseliv

Innhold

Nå kan vi endelig leve utelivet

Nyhet, Servering

Publisert

NHO Reiseliv står bak kampanjen “Lev UTElivet” sammen med NHO Mat og Drikke, Bryggeri og Drikkevareforeningen og Vin- og brennevinleverandørenes forening. Målet er å få enda flere til å besøke og støtte en hardt rammet utelivsbransje.

Restauranter, kafeer, barer og puber trenger å få opp aktiviteten igjen, slik at de kan ta tilbake permitterte ansatte og komme tilbake til normal drift. Vi håper alle nordmenn benytter seg av sitt lokale restaurant- og utelivstilbud slik at våre favoritter fortsatt eksisterer når pandemien er over, oppfordrer digitalrådgiver i NHO Reiseliv, Trine Knudsen Dabbadie.  

Restaurant og uteliv er den bransjen som ble først, hardest og lengst rammet av koronakrisen. Helt siden mars 2020 har restauranter over hele landet gått gjennom flere runder med nedstengning, sterk begrensning på drift og tilgang på gjester. For utelivsbransjen har dørene vært stengt i mange måneder.  

– Med denne kampanjen ønsker vi å oppfordre alle til å gå ut og kose seg, og leve utelivet. Sommeren står for tur, vi kan endelig være sosiale igjen, og vi har et fantastisk restaurant- og utelivstilbud som skaper puls og som gjør byene våre levende igjen, sier Trine Knudsen Dabbadie, digitalrådgiver i NHO Reiseliv.  

– Restauranter, kafeer, barer og puber trenger å få opp aktiviteten igjen, slik at de kan ta tilbake permitterte ansatte og komme tilbake til normal drift. Vi håper alle nordmenn benytter seg av sitt lokale restaurant- og utelivstilbud slik at våre favoritter fortsatt eksisterer når pandemien er over, fortsetter Knudsen Dabbadie.  

Krisen i restaurant og uteliv påvirker resten av verdikjeden  

Krisen i restaurant og utelivsbransjen har store ringvirkninger og påvirker resten av verdikjeden for mat- og drikkeprodusenter – som også rammes når restaurant og uteliv stenges ned:  

Når samfunnet nå gradvis åpnes opp er det viktig å minne folk på at de skal bruke det store tilbudet som finnes av spise- og drikkesteder – både for å kose seg og for å hjelpe til å beholde favorittstedene sine, sier kommunikasjonsdirektør i NHO Mat og Drikke, Ingunn Storetvedt Eriksen. Foto: Momentum studio

– Reiselivsbransjen har lidd og lider fortsatt som følge av smittevernsbestemmelsene vi har hatt de siste 15 månedene. Det har også påvirket resten av verdikjeden for mat- og drikkeprodusenter – vi er gjensidig avhengige av hverandre. Derfor har det vært viktig for NHO Mat og Drikke og bransjeforeningene VBF og BROD å bidra på flest mulig måter til at hjulene i reiselivsbransjen igjen begynner å rulle, kommunikasjonsdirektør i NHO Mat og Drikke, Ingunn Storetvedt Eriksen. 

– Når samfunnet nå gradvis åpnes opp er det viktig å minne folk på at de skal bruke det store tilbudet som finnes av spise- og drikkesteder – både for å kose seg og for å hjelpe til å beholde favorittstedene sine. Dette handler både om å bevare et godt og bredt tilbud av restauranter, kafeer, barer og andre utesteder, og ikke minst om å sikre verdiskaping og arbeidsplasser over hele landet, fortsetter Storetvedt Eriksen. 

Konkurranse i sosiale medier - vinn middag for 2 500 kr

Kampanjen Lev UTElivet er aktiv i sosiale medier i tiden opp mot og gjennom sommeren 2021. Sentralt i kampanjen står en konkurranse på Facebook, der det trekkes fire vinnere av 2 500 kroner for et besøk på sin lokale favorittrestaurant. 

Vinnerne trekkes mandag 14. juni - og deltakerne må legge igjen en kommentar under denne facebook-videoen på NHO Mat og Drikkes faceboksider for å være med i trekningen. 

Oppdatering: vinnerne i konkurransen er nå trukket, og vinnerne kontaktet direkte. 

//

Avmeldingen er mottatt!

Din e-post:

 

Meld deg på 1 nyhetsbrev: