Økonomistyring og kundefokus

Du får en innføring i hvordan du aktivt kan bruke egne regnskapstall som et effektivt styringsmiddel. Få en forståelse for forskjellen mellom teoretisk brutto og realisert brutto og hvor mye du kan oppnå gjennom prioritering, riktig fokus og gjennomføring. (Leveres av KIT-akademiet)

Illustrasjonsbilde.

Få ut potensiale på ditt serveringssted!

Kurset er delt inn i 2 deler. Du får en innføring i hvordan du aktivt kan bruke egne regnskapstall som et effektivt styringsmiddel. Få en forståelse for forskjellen mellom teoretisk brutto og realisert brutto og hvor mye du kan oppnå gjennom prioritering, riktig fokus og gjennomføring. Kurset leveres av KIT-akademiet.

Del 1: Nøkkeltall

☑ Her viser vi deg hvor viktig det er å ha kontroll på dine nøkkeltall i regnskapet.

☑ Få en innføring på hvordan du aktivt kan bruke egne regnskapstall som et effektivt styringsmiddel.

☑ Få en forståelse for forskjellen mellom teoretisk brutto og realisert brutto, og hvor mye du kan oppnå gjennom prioritering, riktig fokus og gjennomføring.

☑ Er inntjeningen der den skal være eller mister du nettokroner. pga av dårlig oversikt og planlegging?

Del 2: Kundefokus

☑ Hvordan bedre topplinje veksten med fokus på egne salgstall.

☑ Hvordan jobbe med snittsalg pr. kunde, riktig salgsfokus, kundetrender .

☑ Forstå den viktige forskjellen mellom kundeservice og kundeopplevelse, og hvordan man aktivt bruker service og  gode holdninger til å bedre salget.

Mål med kurset:

➡ Innsikt i hva som skal til for å tjene mer penger enn det du gjør i dag.

➡ Forstå at regnskapet er det viktigste verktøyet for økt omsetning og bedre brutto.

➡ At de som er best på kundeopplevelser vil være fremtidens vinnere.

➡ Salg gjennom service gir de beste resultatene.

Lunsj, kursbevis og kaffe/te er inkludert i kursprisen.

Kurset passer for alle som har en mulighet til å påvirke bedriftens resultat som blant annet; eier, daglig leder, kjøkkensjef og avdelingsleder.

Om kursholder: 

Pål har 30 års erfaring innenfor matbransjen, både som kokk og servitør, og er tidligere restauratør.

Han har siden 2007 jobbet som innleid driftssjef for NorgesGruppen servicehandel hvor han har jobbet med Fresh konseptet inn mot Shell og senere i Deli de Luca hvor han jobber med å optimalisere driften for best mulig inntjening.

Pål holder også kurs og foredrag for bedrifter og ansatte på alle nivåer over hele Norge der hovedfokus er økt bruttofortjeneste gjennom kontroll på bedriftens egne tall.

Se hva som skjer:

  1. Revenue Management - Analyse & Distribusjon (Modul 2)

    Innsamling av data er viktig forutsetning for å gjøre en god analyse som hjelper deg med å ta riktige beslutninger. Ønsker du å lære mer om sammenhengen mellom ditt bookingsystem og andre kanaler? Meld deg på dette kurset hvor du i tillegg får med deg et verktøy som vil kunne forenkle arbeidet og øke inntjeningen.

    Kun for medlemmer i NHO Reiseliv

Avmeldingen er mottatt!

Din e-post: