Kantinekjeden som vil mer
Med en felles interesse for mat og mennesker ble det full klaff da Laura Spangholt og Linda Grenlund-Tokerød møttes. Resultatet ble Fork Kantiner.
Medlemskap i NHO Reiseliv lønner seg. Sjekk ut dine medlemsfordeler!
Vi har regionkontorer som hjelper i deg i ditt nærområde. Som medlem får du også tilgang til våre digitale og fysiske møteplasser, Innspillsmøter og bransjeforum,hvor du blir kjent med viktige bransjeaktører og kolleger.
Som medlem i NHO Reiseliv får du gratis juridisk hjelp i alle saker som omhandler arbeidsrett. Våre advokater er en viktig støttespiller, og de har særlig erfaring og kunnskap innen arbeidsrett.
NHO Reiselivs advokater har spesialistkunnskap innen serverings- overnattings og reiselivsbransjene.
Som medlem i NHO Reiseliv er kompetansen til et av de største arbeidsrettslige fagmiljøene i landet tilgjengelig for deg døgnet rundt på medlemssidene Arbinn.no.
På Arbinn.no finner du blant annet oppdaterte håndbøker, risikourderinger, skjemaer, kontraktsmaler og veiledere som du enkelt kan tilpasse din bedrifts behov, samtidig som du er sikker på at du oppfyller gjeldende krav. Det gir deg en trygghet som arbeidsgiver.
Innholdet på Arbinn.no lages av advokatene og HMS-ekspertene i NHO Reiseliv og NHO. Her får du svar på spørsmål om ansettelser, permittering, karantene, smittevern, sykefravær, HMS og mye mer.
Maler og veiledere for medlemmer:
Flere maler finner du på NHOs digitale arbeidsgiverportal Arbinn.no.
Arbeidskontrakt - verktøy med maler og veiledning
Få veiledning underveis når du lager arbeidsavtaler. Verktøyet har maler til bruk ved faste og midlertidige ansettelser, samt mal som kan benyttes ved ansettelse av arbeidstakere med ledende og særlig uavhengig stilling og daglig leder.
Digitalt verktøy for vurdering av HMS-risiko
Få oversikt og dokumentasjon på risikovurderinger i bedriften. Med vårt digitale verktøy kan du på en enkel måte gjøre risikovurderinger, prioritere tiltak og sette opp handlingsplan. Verktøyet er gratis for NHO medlemmer.
Personvernverktøy
NHOs personvernverktøy gir din bedrift et godt grunnlag for å etterleve kravene i personvernforordningen (GDPR) og den norske personopplysningsloven.
Som medlem i NHO Reiseliv får du tilgang til en rekke kurs og videreutdanningsløp gjennom NHO Reiseliv-akademiet.
Programmene inkluderer lederkurs, kurs innen HMS, markedsføring, data og teknologi, arbedsrett og juss, cybersikkerhet og bærekraft.
Alle kursene i NHO Reiseliv-akademiet er kvalitetssikret og arrangeres av kvalifiserte tilbydere, inkludert høgskoler, fagskoler og velrenommerte kursholdere med høy kompetanse. Enkelte av kursene i NHO Reiseliv-akademiet gir også studiepoeng.
Innkjøpskjeden gir gode innkjøpsbetingelser på alt du trenger til din bedrift. Den administreres av landsforeningen NHO Reiseliv, og er åpen for medlemmer også i andre landsforeninger.
Gjennom innkjøpskompetanse og forhandlingsmakt tilbys medlemmene konkurransedyktige innkjøpsbetingelser på et bredt sortiment av varer:
Innkjøpskjeden er eid av medlemmene og overskuddet tilbakeføres tilbake til medlemmene gjennom en attraktiv bonusordning. Medlemmer mottar en partnerbonus som gjør medlemskapet i Innkjøpskjeden direkte lønnsomt.
Bonusen genereres og beregnes ut i fra nettofakturert kjøp fra avtalesortimentet og utbetales på bakgrunn av bonusgivende kjøpt foregående år, på toppen av de gunstige fakturabetingelsene.
Gjennom NHO Reiseliv Innkjøpskjedens netthandelsportal kan du bestille alt du trenger på ett sted. I tillegg gir portalen deg gratis tilgang til en rekke digitale tjenester som forenkler innkjøpsrutinene og hverdagen betraktelig.
Vi får stadig nye medlemmer, og dette styrker vår gjennomslagskraft i viktige næringspolitiske saker. Med 3 800 medlemsbedrifter har vi tyngde og er det toneangivende talerør som samler og styrker hele den norske reiselivsnæringen.
Som medlem kan du fortelle oss hvor skoen trykker, og vi vil tale din sak både lokalt og nasjonalt. Les om vårt næringspolitiske arbeid
Regler om offentlig anskaffelse er komplisert materie. Medlemsbedrifter i NHO kan få råd og hjelp av NHOs anskaffelseseksperter om
Våre erfarne advokater er blant de beste på feltet.
Kontaktpersoner for spørsmål om offentlige anskaffelser (for medlemmer)
NHO Reiseliv utnytter mange ulike kommunikasjonskanaler for å synliggjøre og styrke norsk reiseliv, og jobber strategisk for å sette behovene i bransjen på agendaten i media.
Vi hjelper også medlemsbedrifter som trenger bistand til mediehåndtering. Les om kommunikasjon og medier
Med digitale håndbøker sparer bedriften tid og penger.
Enkelt system som gjør deg godt forberedt til Mattilsynets inspeksjoner.
Med over 3 800 medlemmer er NHO Reiseliv Norges største felleskap for reiselivsledere.
Vi har fått lov til å dele noen av erfaringene og historiene deres videre.
Med en felles interesse for mat og mennesker ble det full klaff da Laura Spangholt og Linda Grenlund-Tokerød møttes. Resultatet ble Fork Kantiner.
Ulike eiere hadde store utfordringer med å få lønnsom drift av Utsikten Hotell Kvinesdal. Men nå har Agnes Berntsen og teamet fått sving på sakene og snudd underskudd til overskudd. Les mer hos NHO Agder her.
Det startet med en idé og en garasje. I dag har Hekkan Burger fem restauranter, over 80 ansatte – og planer om å vokse videre. Les hele saken hos NHO Rogaland her.
Mona Jacobsen Saab er optimistisk på vegne av reiselivet i tiden fremover, men advarer mot å tro at de dype sporene etter krisen vil forsvinne over natten etter gjenåpningen.
Direktøren ved Norges største hotell tror at sosiale møteplasser blir viktigere enn noen gang fremover for å ivareta et godt arbeidsmiljø. Han tror også på et comeback for reiselivshovedstaden Oslo.
Elise Bratteng Rønning brenner for profesjonell drift i reiselivet, at kokker også tenker på økonomi og hvordan man skaper sikre arbeidsplasser. Hun verdsetter kontakten og påvirkningen NHO Reiseliv har opp mot politikere.
Morten har kokkefaget i bunn, men har jobbet i hotellbransjen i 30 år. Bedre rammevilkår og rekruttering er to av hjertesakene han brenner for.
Gi oss gjerne en kommentar i tillegg - hvordan kan vi forbedre oss?