Årsrapport 2022

På vei mot morgendagens reiseliv

Bransjeutvikling 2022: Stort engasjement på bransjesamlinger

En debatt som foregår på scene mellom en mann og to kvinner. Foto.

Kristin Krohn Devold på scenen under Techpoint Travel 2022. Foto: South Coast Creative | Techpoint

I 2022 gjennomførte NHO Reiseliv 46 arrangementer og møteplasser

Arrangementer

Regelmessige digitale møter og webinarer er tiltak for å sikre fornøyde medlemmer. I 2022 ble det arrangert 46 arrangementer og møteplasser der NHO Reiseliv var hoved- eller medarrangør. Totalt ble det gjennomført 13 bransjeforum med rundt 280 deltakere.

NHO Reiselivs Årskonferanse i mai 2022 foregikk endelig fysisk i Trondheim. Vi hadde rundt 480 deltakere på Get together for medlemmer og leverandører, 502 deltakere på Årskonferansen (medlemmer og leverandører) og 359 deltakere på Innkjøpsmessen. Så mange som 9 av 10 sa at de var veldig eller svært fornøyd med Årskonferansen. 9 av 10 sa at de ønsket å delta på Årskonferansen i 2023.

Tre nasjonale konferanser

NHO Reiseliv er medarrangør av tre nasjonale konferanser; Snowballkonferansen på Lillehammer, Techpoint Travel i september (Tidligere Norwegian Digital Travel Conference) i Kristiansand og Norsk Opplevelseskonferanse i Nordland i november. NHO Reiseliv er en viktig alliansepartner og bidrar i programkomite, PR og kommunikasjon.

Snowballkonferansen 2022 ble ikke gjennomført grunnet etterdønninger etter pandemien, og arrangøren benyttet da 2022 til å se på en videreutvikling av konferansen i samarbeid med World Cup Kvitfjell. Resultatet ble Summit Kvitfjell hvor det i 2023 arrangeres en todagers konferanse; en næringskonferanse og den tidligere snowballkonferansen.

Opplevelseskonferansen 2022 ble gjennomført i Bodø med rundt 240 deltakere. Tema var fra krise til ny kraft; Kan Norge bli et ledende kulturreisemål?

Techpoint Travel 2022 ble gjennomført som dag to av teknologi- og næringslivskonferansen Techpoint. Techpoint ble gjennomført på kulturhuset Kilden i Kristiansand og totalt var over 800 deltakere på plass under konferansen. Kristin Krohn Devold åpnet Techpoint Travel sammen med Innovasjon Norges Aase Marthe Horringmo og Synnøve E. Aabrekk fra Visit Sørlandet. Politisk rådgiver for kompetanse- og rekruttering i NHO Reiseliv, Henrik Hamborg deltok i panelsamtale med Joshua Ryan-Saha fra Traveltech Scotland.

Til forsiden