Hege Kristin Ingelstad, Ole Kristian Ingelstad, Gunnar Ingelstad og Gunn Anita Stenstad fra Aarnesgruppen. Foto: Golden production
Under NHO Reiselivs årskonferanse på Scandic Park Sandefjord ble årets medlemsbedrift i NHO Reiseliv Innkjøpskjeden for 2024 kåret. Aarnesgruppen stakk av med seieren.
Sjøormen kro i Seljord, et kjent syn og populært stopp langs E134. Foto: Even Lundefaret
-Dette er en pris som ikke bare handler om resultater og tall, men også om hvem man er som bedrift. Den handler om verdier, fellesskap, nysgjerrighet og vilje til å utvikle seg sammen med oss. Årets vinner er et strålende eksempel på dette, sa salgs- og markedssjef Javvad Latif før vinneren ble kåret.
Smarte innkjøp og ekte matglede
Aarnesgruppen består av Aarnes Kafeteria, Sjøromen kro og Langrønningen Kafè. De har vært medlem i NHO Reiseliv og Innkjøpskjeden siden 2000. Med sine tradisjonsrike og folkekjære restauranter kombinerer de norske mattradisjoner med kvalitet, tilgjengelighet og gjestfrihet. Aarnesgruppen handler hele 95% av sine innkjøp gjennom Innkjøpskjedens samarbeidspartnere.
Hjemmelaget mat hos Aarnes Kafeteria. Foto: Even Lundefaret
- De er ikke bare brukere av våre avtaler, de er ambassadører for det vi står for i Innkjøpskjeden og NHO Reiseliv. Et forbilde på hvordan man kan kombinere drift, tradisjon og fornyelse, og bygge en virksomhet med både hjerte og hode, fortale Morten Karlsen, direktør for innkjøp og verving i NHO Reiseliv Innkjøpskjeden.
Stor verdi for daglig drift
Gunn Anita Stenstad var med å mottok prisen på vegne av Aarnesgruppen og sa følgende fra scenen:
--Det er med stor ære, stolthet og glede at vi har vunnet denne prisen. Den henger høyt i bransjen. Å bli sett og belønnet for den jobben vi og våre dyktige ansatte legger ned hver eneste dag, er av stor betydning for oss og gir oss motivasjon til å fortsette i en utfordrende bransje. Medlemskapet i NHO Reiseliv og Innkjøpskjeden har vært viktig for oss gjennom mange år, og hatt stor verdi for vår daglige drift og effektivitet. Vi har også hatt et svært godt samarbeid og blitt fulgt opp på en profesjonell og imøtekommende måte.
Kriterier for årets medlemsbedrift:
Bedriften må være medlem i NHO Reiseliv
Være lojal mot Innkjøpskjedens avtaleverk
Samarbeide godt med Innkjøpskjedens distriktssjef og leverandører
Benytter netthandelsplattformen horecainnkjop.no
Ha fokus på bærekraft og redusert matsvinn
I tillegg la juryen vekt på hvor mange leverandøravtaler bedriften bruker og kjøpsutvikling.