Campingsjef ansatte egen opplevelsesansvarlig

Publisert

Å tilby attraktive opplevelser blir stadig viktigere i reiselivet, også i campingnæringen. Tromsø Camping satser hardt på opplevelser, og ansatte nylig en egen opplevelsesansvarlig.

– Vi ansatte en egen opplevelsesansvarlig fordi vi har veldig stor etterspørsel etter opplevelser. Tilbakemeldingen fra gjestene var at de ønsker å komme til Tromsø, se nordlyset og gjøre noe, men at det er mye å velge imellom. Det ønsket vi å ta tak i, og vi knyttet til oss gode samarbeidspartnere på aktiviteter. Det forenklet prosessen for gjestene betraktelig at de nå kan booke alt gjennom oss. Samtidig ble det tidkrevende å administrere dette, og vi ansatte derfor en opplevelsesansvarlig, forteller daglig leder Ida Jakobsen (28) i Tromsø Camping.

– Mange ulike oppgaver

Jobben som markeds-og eventansvarlig ved Tromsø Camping var det Marlen Bakke (28) som kapret. Hun har en bachelorgrad i international business og en mastergrad i markedsføring, ledelse og innovasjon.

– Det er mange ulike oppgaver å ta tak i, blant annet å utvikle pakker for gjestene. I tillegg har jeg ansvar for all kommunikasjon ut, som kampanjer og markedsføring mot gjestene våre, forteller Bakke, som startet i jobben for en måned siden.

Arabiske sjeiker på besøk

Tromsø Camping, som ligger i naturskjønne omgivelser ved Tromsdalselva, 2,5 km fra Tromsø sentrum, trekker gjester fra både Norge og utlandet. I det siste har bedriften opplevd en vekst i besøk fra det arabiske markedet.

– I fjor hadde vi en del sjeiker som kom og bodde hos oss. De var veldig spennende å ha på besøk. Da jeg spurte dem hvorfor de hadde lyst til å bo på camping, svarte de at de bor på fancy hoteller rundt om i hele verden. Når de besøker Norge og arktiske strøk, sa de at de ville ha mest mulig ut av opplevelsen, og da var en hytte på Tromsø Camping eneste alternativ for dem. Det var gøy, forteller campingsjef Ida Jakobsen.

Avmeldingen er mottatt!

Din e-post: