Foto: DID Adventure

Opplevelsesbedrifter

Opplevelser er selve drivkraften for reiselyst. De er med på å avgjøre hvor man reiser, og om man kommer tilbake. Norske opplevelsesbedrifter setter folk i bevegelse og plasserer destinasjonene på kartet ved å tilby aktiviteter gjennom hele året.

Om opplevelsesbransjen

Opplevelser er selve drivkraften for reiselyst, og er med på å bestemme hvor man reiser. Opplevelse bedriftene bidrar også med å skape ringvirkninger for andre bransjer som blant annet overnatting, restaurant, handel, bilutleie og transport.

Siste nytt fra NHO Reiseliv om opplevelsesbransjen:

  1. Husk Alpinvettreglene

    Alpinanleggene sørger for å preparere, sikre og merke bakkene. Følger alle skigjestene Alpinvettreglene, minker sjansen for at noen skader seg på ski.

Dokumenter

  1. Snøskred: farevarsel, plakater og materiell

    Last ned plakater med QR til oppdaterte skredvarsel, skredkort og felthåndbok for snø- og skredobservasjoner fra Varsom.no.

  2. Innspill til høring av forslag til endringer i løyvekrav for drosje mv.

    Vedlagte høringsinnspill ble sendt Samferdselsdepartementet 20. juni 2022, og redegjør for NHO Reiselivs innspill til departementets høring vedr. forslag til endringer i løyvekrav for drosje.

Kristin Folsland Olsen, folsland.no.

Hvordan prise og selge en opplevelse?

Tjener opplevelsesbedriften din penger? Har du kalkulert deg frem til rett pris? Og har du funnet de riktige gjestene?

Har du spørsmål eller innspill? Spør gjerne:

Fant du det du lette etter?

Fant du det du lette etter?

Fortell oss hva som er problemet. Oppgi gjerne e-post slik at vi kan kontakte deg tilbake:

Takk for tilbakemeldingen!

Takk for tilbakemeldingen!

Avmeldingen er mottatt!

Din e-post:

 

Meld deg på 1 nyhetsbrev: