Mennesker i en båt med snødekkede fjell i bakgrunnen. Foto.
Foto: C.H/VisitNorway.com

Opplevelsesbedrifter

Opplevelser er selve drivkraften for reiselyst. De er med på å avgjøre hvor man reiser, og om man kommer tilbake.

Norske opplevelsesbedrifter setter folk i bevegelse og plasserer destinasjonene på kartet ved å tilby aktiviteter gjennom hele året. Derfor jobber NHO Reiseliv målrettet for å sikre gode rammevilkår for opplevelsesbedrifter i Norge. 

Om opplevelsesbransjen

Opplevelser er selve drivkraften for reiselyst, og er med på å bestemme hvor man reiser. Opplevelse bedriftene bidrar også med å skape ringvirkninger for andre bransjer som blant annet overnatting, restaurant, handel, bilutleie og transport.

Siste nytt fra NHO Reiseliv om opplevelsesbransjen:

Dokumenter

  1. Høringssvar - NOU 2024:10 Ny motorferdselslov

    Teknologiutvikling kan gi mer miljøvennlige fremkomstmidler, men kan også føre til økt bruk og lengre rekkevidde. NHO Reiselivs innspill er blant annet at  motorferdselloven må tilpasses den raske teknologiske utviklingen.

  2. Rapport: Verdien av utendørs opplevelser

    Utendørs opplevelser skaper store ringvirkninger og viktig verdiskaping i hele Norge. Last ned og les høydepunktene fra rapporten "Utendørs opplevelser i Norge: en verdiskapings- og ringvirkningsanalyse" her.

Hvordan prise og selge en opplevelse?

Tjener opplevelsesbedriften din penger? Har du kalkulert deg frem til rett pris? Og har du funnet de riktige gjestene?

Har du spørsmål eller innspill? Spør gjerne:

En smilende kvinne med NHO REISELIVs logoen på jakka si. Foto.

Fant du det du lette etter?

Fant du det du lette etter?

Fortell oss hva som er problemet. Oppgi gjerne e-post slik at vi kan kontakte deg tilbake:

Takk for tilbakemeldingen!

Takk for tilbakemeldingen!

Avmeldingen er mottatt!

Din e-post: