NHO Reiseliv

Innhold

Høy synlighet i media om hvordan korona påvirker reiselivet

Nyhet

Publisert

#205

NHO Reiseliv har vært synlige i media i forbindelse med korona-krisen.

Reiselivet er i dyp krise på grunn av koronasituasjonen. Derfor er vår rolle som talsperson for reiselivsnæringen viktigere enn noensinne.

NHO Reiseliv har som mål å være en viktig kilde til informasjon om norsk reiseliv, og vi skal være en tydelig og troverdig talsperson for næringen vår. 

– Vi har vært tidlig ute med å få frem hvilke konsekvenser koronaviruset har for små og store reiselivsbedrifter over hele landet. Vi har belyst hvilke økonomiske tap dette fører til, hvilke konsekvenser dette har for tusenvis av ansatte, og vi har fremmet flere forslag til tiltak som regjeringen bør iverksette for å berge reiselivsbedriftene. Vi har gitt ros til regjeringen for de tiltakene de har kommet med så lang, og vi fortsetter å spille inn ytterligere tiltak på vegne av våre 3300 medlemsbedrifter, forteller kommunikasjonssjef i NHIO Reiseliv, Ida Bakken Tønder. 

NHO Reiseliv nevnt i 200 presseoppslag

Dette arbeidet har gitt resultater. De siste 30 dagene er NHO Reiseliv nevnt i 200 presseoppslag i både riks og lokalpressen. I flesteparten av oppsalgene er NHO Reiseliv, med administrerende direktør Kristin Krohn Devold som talsperson, en viktig premissleverandør i oppslagene med høy grad av synlighet for sine standpunkt. Siden tirsdag 10. Mars, da regjeringen la frem de første forslagene til økonomiske hjelpetiltak, har NHO Reiseliv vært synlig i over 60 medieoppslag der vi har kommet med vår respons til forslagene, og innspill til ytterligere tiltak. 

Gjennom offensiv kommunikasjon vil vi fortsette arbeidet med å fortelle historien til våre medlemmer i media, fremme ytterligere tiltak og legge press på myndighetene hvis det blir nødvendig. Du finner alle våre pressemeldinger og nyhetssaker på nettsiden vår.  

Informasjon til medlemmer

– Vår viktigste oppgave er å være der for medlemmer når krisen oppstår. NHO Reiseliv har jobbet kontinuerlig for å oppdatere nettsidene med relevant og oppdatert informasjon gjennom denne situasjonen. De siste ukene har over 34 000 brukere besøkt siden nærmere 75 000 ganger. Det håper vi er en illustrasjon på at vi klarer å formidle relevant informasjon til medlemmene i en vanskelig tid, sier Bakken Tønder. 

Har du spørsmål eller innspill? Spør gjerne:

Nyhet

Koronavirus: Råd og tiltak for reiselivsbransjen

Norske reiselivsbedrifter blir sterkt påvirket av koronaviruset. Våre advokater svarer fortløpende på spørsmål fra våre medlemsbedrifter. Her finner du svar på ofte stilte spørsmål:

Avmeldingen er mottatt!

Din e-post:

 

Meld deg på 1 nyhetsbrev: