Den store serveringsdebatten - Arendalsuka 26
Den store serveringsdebatten: Hvem redder restaurantene, pubene og utelivet? Vel møtt til frokost og debatt på Mør Biffhus onsdag 12. august.
Serveringsbransjen skaper arbeidsplasser, levende byer og viktige møteplasser over hele landet. Samtidig opplever mange restauranter, puber og serveringssteder et betydelig press på marginene. Høye skatter og avgifter, omfattende rapporteringskrav og krevende rammevilkår gjør det stadig vanskeligere å drive lønnsomt.
Hvordan sikrer vi at folk fortsatt har steder å møtes? Må avgiftene ned? Er regelverket blitt for omfattende? Og hvorfor er det ofte enklere å drikke hjemme enn å gå ut?
På Den store serveringsdebatten samler vi stortingspolitikere og ledere fra serveringsbransjen til en diskusjon om hva som må til for å sikre levende restauranter, puber og møteplasser i hele landet.
Temaer i debatten:
- Alkoholreklame og tilsyn
- Arbeidslivspolitikk
- Alkoholavgifter og serveringsmoms
Debatten ledes av Jørgen Gilbrant.
Arrangementet varer fra kl. 08.30 til 09.30. Selve debatten varer i cirka 30 minutter, med tid til frokost, mingling og samtaler før og etter debatten.