Hvilke regler gjelder ved avbestilling av julebord og konferanser?

Nyhet

Publisert

Avbestilling: Disse reglene gjelder

Mange reiselivsbedrifter lurer på hvordan de skal forholde seg til avbestillinger av julebord, konferanser og lignende. Hvilke økonomiske forpliktelser har de som avbestiller? Hva gjelder dersom gjesten havner i karantene og avlyser julebordet? Her er våre advokaters svar.

NHO Reiselivs advokater er eksperter på reiselivsbransjen, og har utviklet svar og maler som som kan brukes i sammenheng med  avbestilling og kansellering av arrangementer:

  • Den som bestiller julebord og konferanser er bundet av sin bestilling. Hva innebærer det?

  • Hva gjelder dersom bestiller utsettes for særlige omstendigheter utenfor hans/hennes kontroll (force majeure) som for eksempel karantene?

  • Hva gjelder dersom man ikke har inngått en avtale om avbestilling?

  • Hva betyr sedvanerettslig adgang til avbestilling uten plikt til å betale erstatning?

  • Slik presiserer du vilkår for avbestilling i avtalen

  • Hva gjelder dersom hotellet/restauranten pålegges restriksjoner fra myndighetenes side, som medfører at hotellet/restauranten ikke har rettslig adgang til å oppfylle avtalen?

Advokatbistand og maler er en medlemsfordel i NHO Reiseliv, og er innholdet er derfor forbehold medlemmer i NHO Reiseliv.  Logg inn her for å få tilgang til NHO Reiselivs råd om avbestilling og kansellering

 

Få svar fra NHO Reiselivs advokater her

Juridiske tjenester og råd er en medlemsfordel i NHO Reiseliv.

Logg inn med ditt NHO-brukernavn og passord for å få tilgang til svar og maler fra NHO Reiselivs advokater.

 

Avmeldingen er mottatt!

Din e-post:

 

Meld deg på 1 nyhetsbrev:

Medlem med juridisk spørsmål?

Medlem med juridisk spørsmål?

Våre advokater har ofte stor pågang. Send gjerne en e-post, så blir du kontaktet av en av våre advokater så snart som mulig.