NHO Reiseliv

Innhold

Kommunikasjon og medier

NHO Reiseliv arbeider målrettet i mange ulike kommunikasjonskanaler for å synliggjøre og styrke reiselivsnæringen.

 Vi har innflytelse og får ofte gjennomslag for saker som skaper bedre rammevilkår og vekstforhold for reiselivet. Å sørge for at utfordringer som hemmer reiselivets vekst, får medias oppmerksomhet, er et høyt prioritert arbeid. Samtidig jobber vi for å skape blest om den positive utviklingen vi ser i norsk reiseliv og informere om karrieremulighetene som finnes. Administrerende direktør Kristin Krohn Devold er vårt viktigste ansikt utad, og med henne i spissen oppnår NHO Reiseliv stor mediesynlighet.

Koordinert, strategisk kommunikasjon

NHO Reiselivs kommunikasjonsteam samarbeider tett med NHO sentralt og andre lands- og regionforeninger. Etableringen av en sentral nyhetsdesk og et styrket kommunikasjonsteam i NHO gjør at hele NHO-felleskapet har fått et kommunikasjonsløft. Bedre koordinering av kommunikasjonsapparatet i NHO-felleskapet gir oss enda bedre forutsetninger for å få gjennomslag for viktige saker som styrker næringslivet på tvers av ulike bransjer. Det øker også mulighetene for politisk gjennomslag og gir økt medlemstilfredshet.

Ekspertkilde

NHO Reiseliv er en viktig kilde til informasjon om reiselivstrender, utviklingstrekk og nordmenns reisevaner. De fleste sakene har en positiv framstilling av reiselivet og bidrar til å bygge reiselivsnæringens omdømme. Se tall og fakta om reiselivsnæringen

Digitale kanaler

NHO Reiseliv samarbeider tett med NHO-fellesskapet om å utvikle nye digitale plattformer, medlemstjenester, verktøy og informasjon som våre medlemmer trenger. Det skal være kort vei til god, oppdatert informasjon uansett hvor stor skjerm du har. Våre brukere ønsker å betjene seg selv på nett, og dette behovet tar vi på alvor.

Som et ledd i dette arbeidet har NHO Reiseliv også laget helt nye nettsider: nhoreiseliv.no. Målet med nettsidene er å hjelpe våre brukere slik at de klarer å utføre viktige oppgaver og finne nyttig og relevant informasjon. I den forbindelse er også nyhetsbrev viktig. Medlemmene forteller oss at nyhetsbrev som inneholder lenker til relevant informasjon, er nyttig.

Vi arbeider strategisk og målrettet med å spre og dele informasjon i ulike sosiale kanaler. 
De viktigste er:

Facebook / NHO Reiseliv
Instagram / @nhoreiseliv
Twitter / @nhoreiseliv

Tilstedeværelse i ulike digitale kanaler bidrar til dialog med medlemsbedrifter, journalister, politikere og andre interessegrupper. Tips oss gjerne om saker vi bør dele!


Spør oss

Dersom du som medlem ønsker råd og tips til mediesaker, eller trenger bistand til håndtering av mediehenvendelser, kan du ta kontakt med kommunikasjonsavdelingen.



Se også:

Nyhetsbrev

Takk for påmeldingen!

Din e-post:

 

Meld deg på 1 nyhetsbrev:

Takk for påmeldingen!

Din e-post:

 

Meld deg på 1 nyhetsbrev: