Christian Sandberg, Saga Hotels: – Jeg deler ut visittkort til folk jeg tror bor mye på hotell

Christian Sandberg er hotelldirektør på Saga Hotels Oslo. Foto: Inger Marie Grini.

– Det er viktig å gjøre gode ansettelser som skaper trygge og spennende rammer for alle involverte.

Om Saga Hotels

Hva er viktig for deg som leder av en reiselivsbedrift?

Det er viktig at alle ansatte vet hvordan vi skal nå de kortsiktige og langsiktige målene vi har satt oss. Den gode eller mindre gode gjesteopplevelsen skjer alltid sammen med èn eller flere av mine kollegaer. Derfor er det viktig at de har fokus på å gi gjestene våre best mulig service. Det er viktig at kundene ønsker å komme tilbake eller snakker varmt om oss til andre.

Er det noe du vil trekke frem som du har lykkes med som leder?

Jeg har klart å bygge en god kultur på flere arbeidsplasser. I tillegg har jeg gjort gode ansettelser som har skapt trygge og spennende rammer for alle involverte. Siden oppstarten har vi hatt en stor vekst og ekspandert med to hoteller og en restaurant. Det er viktig at vi fremstår som et stort, samarbeidene team, og ikke tre enkeltstående enheter.

Hvilke egenskaper vektlegger du når du skal ansette nye medarbeidere?

Det første jeg ser etter når jeg skal ansette nye medarbeidere er positiv tankegang, at de har et smil om munnen, gode referanser og rett holdning til jobben som skal gjøres. Det er ikke alltid lett å finne kvalifisert arbeidskraft, men vi har funnet mange stjerner uten det man kategoriserer som korrekt bakgrunn. Man kommer langt med motivasjon og god innstilling.

- Vi ønsker at gjestene skal komme tilbake til oss. For å få til det må vi ha et helhetlig, godt produkt og en dynamisk pris som er riktig for gjest og for hotell.Christian Sandberg, hotelldirektør Saga Hotels

Hvilke grep må til for at din bedrift skal vokse?

For at gjestene skal ønske å komme tilbake til oss, er det viktig med et helhetlig, godt produkt. Alt fra god service, pris og konferansefasiliteter til god frokost og godt sengetøy er noen viktige punkter for at gjesten skal få en fin opplevelse. I tillegg har vi et bra salgsteam som bringer inn nye kunder til våre tre enheter.

Har du en morsom historie å fortelle fra et møte med en gjest?

Jeg gir ofte bort visittkort til folk jeg tror bor mye på hotell. Det kan være på toget, flyplassen eller på gata. Noen ganger passer det seg å gi ut visittkort, mens andre ganger passer det ikke. En av våre beste stamgjester overnattet på Saga for første gang fordi jeg ga visittkortet mitt ved et tilfeldig møte. Nå bor vedkommende hos oss flere netter hver måned, og setter pris på møtet på en restaurant i Oslo sentrum for snart fem år siden.

Beskriv din beste #norgesferie 

Bruk #norgesferie på Instagram :-).

Som barn sa foreldrene mine at vi skulle oppleve Norge før vi reiste på ferie til utlandet. Min beste #norgesferie må derfor være lange gåturer fra Aurlandsdalen, fisking fra hver kai når vi ventet på ferja og det å være bakseteturist over Atlanterhavsveien i både blåst og finvær.

Se også:

Avmeldingen er mottatt!

Din e-post: