NHO Reiseliv

Innhold

Sture Christian Bodahl-Pilegård, Hovden Alpinsenter: – Jeg ønsker at de ansatte skal være stolte over jobben sin

#205

Sture Christian Bodahl-Pilegård er daglig leder ved Hovden Alpinsenter

– Hvis de ansatte føler seg nyttige og verdsatt, så vender de tilbake for å gi det lille ekstra, sesongen etter.

Hva er viktig for deg som leder av en reiselivsbedrift?

Vi ønsker å være en attraktiv destinasjon med gode tilbud i alle ledd. Serveringssteder, underholdning, skiutleie og skiskole er viktig for at gjestene skal få en helhetlig og god opplevelse. Våre medarbeidere skal være serviceinnstilte og imøtekommende, slik at de besøkende ønsker å komme tilbake ved en senere anledning. 

Er det noe du vil trekke frem som du har lykkes med som leder?

Jeg har lykkes med å skape positive holdninger og et felleskap basert på tillit og forventninger. De ansatte blir sett og hørt på tvers av avdelingene, og vi har sammen skapt et godt arbeidsmiljø. Jeg har troen på at de ansatte vender tilbake sesongen etter hvis de føler jobben de gjør er nyttig. Da er de ansatte villig til å gjøre det lille ekstra, og det er verdifullt for selskapet vårt.

Hvilke egenskaper vektlegger du når du skal ansette nye medarbeidere? 

Jeg ser etter positive holdninger og en vennlig fremtreden når jeg skal ansette nye mennesker. Det er viktig at de er serviceinnstilt. De må også ha forståelse for de verdiene vi ønsker å formidle overfor våre kunder.

Jeg ønsker at de ansatte skal være stolte av jobben sin, og har en arbeidsglede og glød som smitter over på kundene.Sture Christian Bodahl-Pilegård, daglig leder Hovden Alpinsenter

Hvilke grep må til for at din bedrift skal vokse?

Vi må utvikle skiproduktet, skape flere aktiviteter for familien og bedre restauranttilbudet. Vi må fortsette å gi gjestene det de vil ha og bli enda bedre på de vi allerede er gode på. For å øke kapasiteten må vi bygge flere overnattingsplasser. Alpinbransjen er sesongbasert, men vi ønsker å utvikle flere aktiviteter for sommerhalvåret, slik at vi kan trekke turister også utenfor skisesongen.

Har du en morsom historie å fortelle fra et møte med en gjest?

Innimellom kommer det gjester inn på kontoret som er veldig fornøyde med standarden på løypene. De stråler av lykke etter en dag full av gode opplevelser i løypene. Noen ønsker også å håndhilse på guttene som preparerer løypene, og takke dem for jobben de gjør. Det er alltid gøy når gjestene setter pris på innsatsen de ansatte legger i jobben sin. 

Beskriv din beste #norgesferie  

Å ta den første turen ned en nypreparert løype.

Se også:

Avmeldingen er mottatt!

Din e-post:

 

Meld deg på 1 nyhetsbrev: