Betalingsproblemer fra Booking.com

En mann som med PC foran seg og kredittkort i hånden.

Foto: Illustrasjonsbilde fra Unsplash

Flere reiselivsbedrifter opplever utfordringer med å få utbetalt utestående beløp fra bookinger gjennomført via Booking.com. Teknisk omlegging skal være årsak.

Et portrettbilde av en mann i dress som står foran en trapp og ser mot kamera. Foto.

Magne Kristensen, direktør for juridisk avdeling i NHO Reiseliv, slår fast at bedriftene selvsagt skal ha pengene sine, i henhold til avtalene som gjelder med Booking.com. Foto: Per Sollerman

NHO Reiseliv har fått henvendelser fra flere reiselivsbedrifter som har utestående beløp hos Booking.com.

– Vi får tilbakemeldinger fra medlemmer flere steder, om at dette er et problem. Vi forstår godt at dette er frustrerende, sier Magne Kristensen, direktør for juridisk avdeling i NHO Reiseliv.

– Bedriftene skal selvsagt ha pengene sine

Kristensen slår fast at bedriftene selvsagt skal ha pengene sine, i henhold til avtalene som gjelder med Booking.com.  

– Forhåpentligvis er det bare en forsinkelse, men er det noen som har noen spørsmål de vil diskutere om denne saken, så ta gjerne kontakt direkte, oppfordrer Kristensen.

Kontakt Magne Kristensen

Medlem med juridisk spørsmål?

Medlem med juridisk spørsmål?

Send gjerne en e-post, så blir du kontaktet av en av våre advokater så snart som mulig. 

Avmeldingen er mottatt!

Din e-post: