Prisen ble delt ut under NHO Reiselivs årskonferanse «Made in Norway - på jobb for et grønt reiseliv» på Lillehammer tirsdag. Mon Ami Restauranter var nominert sammen med Graffi Grill og Bar i Trondheim, Marna Cafe i Mandal og Flåmsbrygga i Flåm i Sogn og Fjordane.
Mon Ami Restauranter driver to franskinspirerte restauranter i Bodø, en i Glasshuset og en på City Nord. Restaurantselskapet er en av om lag 2700 norske bedrifter som er medlem av NHO Reiseliv Innkjøpskjeden. Via innkjøpskjeden får bedriftene tilgang mer enn 13.000 rabatterte varer og merker fra over 130 leverandører. Ettersom NHO Reiseliv Innkjøpskjeden er en «non profit»-virksomhet, tilbakeføres alt overskudd til medlemsbedriftene. Det skjer gjennom en bonusordning som premierer lojalitet til innkjøpsavtalene.
«Mon Ami Restauranter er gode ambassadører for NHO Reiseliv. Bedriften bruker 15 av leverandørene til NHO Reiseliv Innkjøpskjeden, som gir en lojalitetsgrad på over 90 prosent», skriver juryen i sin begrunnelse.
Mon Ami Restauranter har vært medlem i NHO Reiseliv siden oktober 2014.