Resepsjonist

Se film fra Radisson Blu Scandinavia Hotel og møt Mailene som var resepsjonslærling her

Som resepsjonist er du hotellets ansikt utad og bedriftens hjerte.

En jobb med stort ansvar

En resepsjonist er en dyktig selger som kan markedsføre bedriftens tilbud overfor gjestene og potensielle kunder. Du har forståelse for den totale driften av hotellet og har kompetanse innen data, etikk, service, helse, miljø og sikkerhet.

Resepsjonisten bruker avanserte bookingsystemer og kundeoppfølgingssystemer i sitt arbeid. Du kan jobbe i ulike virksomheter som har overnattingstilbud, eksempelvis hoteller, passasjerskip og offentlige institusjoner.

Resepsjonisten utgjør den store forskjellen

  • Du yter service
  • Informerer om lokale og nasjonale attraksjoner og aktiviteter
  • Du legger også til rette for at gjestene får et hyggelig opphold
  • Du gjør alt for at gjestene ønsker å komme tilbake ved en senere anledning
  • Du er den første og den siste gjestene møter når de er på hotellet der du jobber.

Med videreutdanning innen reiselivsledelse, hotelledelse, markedsføring og/eller salg vil mulighetene ligge åpne.

For utfyllende informasjon om jobbmuligheter, lønn og arbeidsforhold, se utdanning.no

Bli lærling

Å være lærling betyr at du får opplæring i et fag som leder fram til et bestemt yrke. Du er en fremtidig fagarbeider og du får lønn under utdanning.

Opplæringskontor

Opplæringskontorene gjør et viktig arbeid for å styrke fagutdanningen i næringen. NHO Reiselivs medlemsbedrifter kan ha nytte av å melde seg inn i et opplæringskontor.

Avmeldingen er mottatt!

Din e-post: