Betalingsproblemer fra Booking.com

Foto: Illustrasjonsbilde fra Unsplash
Flere reiselivsbedrifter opplever utfordringer med å få utbetalt utestående beløp fra bookinger gjennomført via Booking.com. Teknisk omlegging skal være årsak.
Foto: Illustrasjonsbilde fra Unsplash
Flere reiselivsbedrifter opplever utfordringer med å få utbetalt utestående beløp fra bookinger gjennomført via Booking.com. Teknisk omlegging skal være årsak.
Magne Kristensen, direktør for juridisk avdeling i NHO Reiseliv, slår fast at bedriftene selvsagt skal ha pengene sine, i henhold til avtalene som gjelder med Booking.com. Foto: Per Sollerman
NHO Reiseliv har fått henvendelser fra flere reiselivsbedrifter som har utestående beløp hos Booking.com.
– Vi får tilbakemeldinger fra medlemmer flere steder, om at dette er et problem. Vi forstår godt at dette er frustrerende, sier Magne Kristensen, direktør for juridisk avdeling i NHO Reiseliv.
Kristensen slår fast at bedriftene selvsagt skal ha pengene sine, i henhold til avtalene som gjelder med Booking.com.
– Forhåpentligvis er det bare en forsinkelse, men er det noen som har noen spørsmål de vil diskutere om denne saken, så ta gjerne kontakt direkte, oppfordrer Kristensen.
NHO Reiseliv mener at alle Online Travel Agents må ilegges et generelt forbud mot å bruke prisparitetsklausuler, slik at reiselivsbedriftene får beholde markedsmakten over sitt eget produkt.