Om opplevelsesbransjen

Familie på sykkeltur langs sykkelsti

Sykkelsti i Trysil.

Opplevelser er selve drivkraften for reiselyst, og er med på å bestemme hvor man reiser. Opplevelse bedriftene bidrar også med å skape ringvirkninger for andre bransjer som blant annet overnatting, restaurant, handel, bilutleie og transport.

Norske opplevelsesbedrifter plasserer destinasjonene på kartet ved å tilby aktiviteter gjennom hele året. For å skape lønnsomme opplevelse bedrifter er innhold, kvalitet og pris viktige grunnleggende elementer og opplevelser som ikke kan kopieres gir konkurransefortrinn.

Opplevelsesbedriftene skaper de store øyeblikkene som gjestene aldri glemmer.

NHO Reiseliv er stolt av å ha mange store og små opplevelsesbedrifter som medlem og som tilbyr aktiviteter gjennom hele året til ulike markeder/målgrupper.  Vi deler våre opplevelsemedlemsbedrifter inn i disse kategorier og målet er å etablere egne forum for hver av disse kategoriene

Har du spørsmål eller innspill? Spør gjerne:

Dokumenter om opplevelser:

  1. NHO Reiseliv om tivoliloven: Gebyr må være unntaket, ikke regelen

    NHO Reiseliv advarer mot et forslag fra Jernbanetilsynet som kan gjøre det lettere å gi gebyr til virksomheter med opplevelser og fornøyelsesinnretninger.

  2. Rapport: Verdien av havfisketurisme

    Havfisketurisme skaper 2 800 jobber og 2 mrd. i verdier. Les hovedfunn og last ned rapporten om ringvirkningene av havfisketurisme i Norge.

  3. Høringsnotat: Tiltak for villrein må baseres på kunnskap

    NHO Reiseliv ber om kunnskapsbaserte tiltak i høringen om villrein og advarer mot generelle ferdselsforbud i norske villreinområder.

  4. Høringssvar NHO Reiseliv -Reguleringstiltak i fisket etter kveite og breiflabb

    Fiskeridirektoratet foreslår nye regler for fiske av kveite og breiflabb. NHO Reiseliv mener noen av tiltakene mangler dokumentasjon og foreslår heller en godkjenningsordning for turistfiskebedrifter for bedre regulering.

Avmeldingen er mottatt!

Din e-post: