NHO Reiseliv tilbyr kursrekke i Revenue Management

Publisert

Bilde av en datamaskin med tekst "Revenue"

Foto: Canva

Øk lønnsomheten i din bedrift med effektive strategier for prising og distribusjon, og se hvordan små forbedringer kan gi store utslag på bunnlinjen.

Et portrettbilde av en mann som smiler

Terje Thorstensen, CEO & Co-Founder RevMAX AS. Foto: RevMAX AS

Reiselivsnæringen har lave marginer, og små forbedringer kan gi store utslag på bunnlinjen. Revenue Management er en effektiv strategi for å optimalisere inntektene. NHO Reiseliv tilbyr nå en unik kursrekke for å hjelpe medlemmer med å bygge opp kompetanse på området.

– Med noen enkle grep kan hoteller og restauranter optimaliserer både lønnsomhet og inntekter raskt. Det mest effektive er at deltakerne tar utgangspunkt i sin egen bedrift. Jeg er opptatt av å ha en praktisk tilnærming til temaet på kurset, sier kursholder Terje Thorstensen.  

Kursene er rettet mot medlemmer som ønsker å lære mer om hvordan man kan optimalisere inntektene i serveringsvirksomheter og overnattingsbedrifter. For begge segmenter tilbys det både innføringskurs og kurs for videregående. Det vil også være mulig å kjøpe tilgang til opptak av kurset i etterkant. 

Hvorfor Revenue Management 

Revenue Management er en strategi for å optimalisere inntektene i en bedrift. Det handler om å bruke dataanalyse til å forstå etterspørselen etter et produkt eller en tjeneste, og deretter justere prising og distribusjon for å maksimere salget.  

Blant fordelene med Revenue Management er økte inntekter, forbedret lønnsomhet, styrket konkurranseevne og bedre kontroll over kostnadene.

På kurset vil du lære:
  • Grunnleggende prinsipper og teknikker for Revenue Management.
    Mann med armene i kryss som ser inn i kamera. Foto

    Henrik Hamborg, politisk rådgiver for utdanning og kompetanse i NHO Reiseliv. Foto: NHO Reiseliv | Per Sollerman

  • Hvordan bruke dataanalyse til å optimalisere prising og distribusjon.
  • Praktiske verktøy og tips du kan bruke i din egen bedrift.

Kursholder er Terje Thorstensen, en anerkjent ekspert innen Revenue Management med over 18 års erfaring fra bransjen. Han har en mastergrad fra Universitetet i Stavanger (UiS) og Cornell University, og har jobbet for kjente kjeder som Radisson, Scandic og Nordic Choice. I dag er han medeier og CEO av selskapet RevMAX AS, som hjelper bedrifter med Revenue Management og analyse.

– Vi er veldig glade for å ha Terje som kursholder på et veldig viktig tema. Han er svært kompetent, så her vil deltakerne ha et godt læringsutbytte, sier politisk rådgiver for kompetanse og rekruttering i NHO Reiseliv, Henrik Hamborg.  

– Kompetanseheving er en investering i bedriftens fremtid. Bedrifter som forstår verdien av kontinuerlig læring og utvikling er bedre rustet til å møte framtidens utfordringer. Det gir bedre oversikt og forståelse i et stadig skiftende næringsliv, avslutter Hamborg.  

Avmeldingen er mottatt!

Din e-post: