-
Team Norway er klare
Et sammensveiset lag og intens trening er oppskriften når Filip August Bendi, Christopher W. Davidsen og Leon Haarberg Nilsen skal forsvare Norge i Bocuse d'Or.
-
Trapper opp Smak deg frem før søknadsfristen
Det nærmer seg søknadsfristen for videregående opplæring og NHO Reiseliv legger inn et ekstra støt for å få flere unge til å velge Restaurant- og matfag i år.
-
Tre priser til Norge i Nordisk matkåring
Geitmyra Credo, Kvitseid Gård og Undredal Stølsysteri vant tre av totalt syv nordiske hederspriser da matprisenene Embla Nordic Food Awards ble delt ut. Prisene for nordisk mat til barn og unge, nordisk matdestinasjon og mathåndverker gikk alle til Norge.
-
Trender innen mat og drikke for 2026
Hvordan vil måltidsopplevelser, mat og drikke endre seg i 2026? Vi har samlet utviklingstrekkene.
-
Urimelige utslag av kompensasjonsordningens regelverk
Kompensasjonsordningen for bedrifter med store omsetningstap er og vil være veldig viktig for reiselivet, men enkelte bedrifter faller helt eller delvis utenfor ordningen på svært urimelig vis, sier NHO Reiseliv i dette brevet til næringsminister Iselin Nybø.
-
Uteservering i vår og sommer?
Ønsker du å utvide området for uteserveringen din eller ha en helt ny uteservering utenfor serveringsstedet ditt? Kanskje vil du servere mat og drikke lengre utover kvelden? Slike endringer må du først søke din kommune om.
-
Viktig gjennomslag: Byrådet kutter gategrunnsleie for serveringsbransjen
Byrådet i Oslo foreslår å redusere gategrunnsleien for utelivs- og serveringsbransjen i sentrumsbydelene – et tiltak som vil bety mye for en bransje som allerede opererer med svært små marginer.
-
Årets kokk klar for europafinale 15. oktober
Bocuse d’Or er verdens vanskeligste og mest prestisjefylte kokkekonkurranse. Årets kokk 2019, Christian André Pettersen, er Norges kandidat for andre gang.
-
– Serveringsbransjen er en integreringsmotor full av jobbmuligheter
Norge har fortsatt en vei å gå for å anerkjenne yrkesfag og alle de spennende jobbene man kan få i reiselivet, mener Gjøran Sæther i Fursetgruppen.
-
— Vi er ingenting uten våre medarbeidere
Det viktigste for Rekom er å ta godt vare på sine medarbeidere. Med internt utdanningsprogram, lederutdanning og jevnlige medarbeiderundersøkelser, lykkes utelivskonsernet med å skape en arbeidsplass der mange ser for seg en langsiktig karriere.